Sabtu, 12 Disember 2009

IKEA...dan karenah anak-anak...


11 Dis 2009.....hari ini dan kali ini merupakan kunjungan ke 2, kami (family) ke IKEA.....nama je duduk kat KL...tapi kami tidak berkesempatan ke sana...suami minat ke sana..saya je yang kurengggggg!!!!..tak berapa nak minat. 2 kali kunjungan meninggalkan memori pahit juga buat kami....Pahit pertama- Dalam 3 minggu lepas kami telah sampai ke destinasi (IKEA) dengan selamatnya...namun sebelum sampai banyak cerita ingin dikongsikan apakan tidak 2 kali terlepas masuk simpang..last2 tawaf cari U-Turn...mak oiii jauh juga...dah tu jem pulak...takpelah sabo.....tup-tup...Sofea buat hal...nak terbuang air kecillah pulak....mana nak cari tandas...dah lah jem...Pia pulak dah tak tahan yang teramat....camne ni....Petronas jauh lagi....Takpe2 pusing kot lain....confirm kalau nak tuju Pertonas pasti tak sempat...ada takde belok kiri...takde kereta...suami ada idea....maklum sofea dah menangis sebab tak tahan.... berhenti2!!!! Sofea cepat sedia apa yang patut...maka terpaksalah si Sofea membuang di sebalik pokok..darurat!!! nasib baik ada tong air kat bonet....lega...satu cabaran selesai. Tapi ceramah jugalah ke Sofea..."Tulah...suka sangat tahan kencing"....anak-anak oh anak!.
Teruskan perjalanan..berhenti sekejap di Pertonas tadi untuk buang hajat yang lain2....mak datuk...tandas tutup..air takde...nasib baik! kalau tidak Sofea pasti.....
Okaylah setibanya di bulatan IKEA sesak habis...tersenggut2 kereta..tak gerak langsung...cabaran lagi. Nampak dah letak kon-tanda PARK FULL...MasyaAllah...takpelah teruskan nak balik..last2 guard bukak satu lane...jom serbu...dapat ruang.

Setibanya di ruang parking yang penuh sesak..terjadi satu peristwa pahit...Si Sufi buat ragam......menangis nak pakai kasut yang buruk/basahan...oiii... apahal pulak...okay proses pujuk memujuk...hingga berdukung...mak oiii...dia tak berhenti menangis siap meragam...teruskan perjalanan..naik tangga/escalator...sampai level 1...dia menangis kuat..malu kami...ada takde suami give-up..minta kami balik..Oh..Tuhan...dahlah datang tadi dengan cabaran dah sampai ada lagi cabaran...Sepanjang di kereta kami tak terkata..Berkata saya ke suami.."Takpelah ayah...nanti kita datang lagi..."


Maka kini cabaran tak yang tak terduga datang lagi untuk kunjungan kali ke-2....segalanya serba okay...tak sesat dan Sofea n Sufi.no hal...maka menujulah kami ke show room...lancar segalanya...kami tengok2..pegang2..belek2...tibalah di bahagian pameran bilik tidur...berhenti sekejap...anak2 duduk..di sofa,katil ...dah jemu...jom gerak ke tempat...lain.Maka bermulalah episod pahit kami...bila si Zahra melalak sekuat hati...kenapa ni..pujuk!!!! dukung!!!! mak oi...tak berhenti...semakin kuat..memulas badan tanda protes...kenapa2???!!! tak tau apa punca..Semua orang memandang...dah lama menangis ni... tak boleh jadi...bawa berpusing masih menangis sekuat hati.Malu...dah kepenatan umi dukung..cuba ayah pujuk dan dukung...Tak jalan....kami berpandangan...akhirnya keputusan di buat...kita baliklah...tak tahan dan malu orang tengok!!!!...Kini satu lagi dugaan...jalan keluar tak tahu dah orang begitu ramai...jalan2 ..terus jalan...hingga terjumpa map laluan...camne ni???? tak paham. Nasib baik ada hamba ALLAH memahami kepayahan kami...dengan baik bertanya..akak nak keluar ke???? ya..ya...!! ditunjuknya arah yang sepatutnya..Alhamdulillah...jumpa pintu keluar...tapi satu lagi cabaran .........kami salah level...nampak sama...tadi kami park di tiang C7....la rupanya ada lagi C7 kat P2 (level bawah....)apalagi pusing balik............tension!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan